forside

MERETE MATTHIESEN TLF 2921 9902     MERETE@YOYOGA.DK   YOGALÆRER & MANUVISION KROPSTERAPEUT


 AUGUST

UGE 32 YOGA PÅ GERLEV IDRÆTSHØJSKOLE KLIK HER



overraskende grænseoverskridende

3 WORKSHOPS PÅ FALSTER

2 timer med alle 3 dele af yogaen.


tirsdag 13. 20. & 27. AUGUST, uge 33, 34, 35

Kl. 17-19

Jeg har måtter du kan låne og andet udstyr


TILMELDING & BETALING

SENEST 1. August 

 250 kr. pr gang. Alle 3 gange for 600 kr.

 på SMS 29219902

MOBILEPAY: 83624

 max. 12 deltagere


Yogapraksis med stående, siddende, liggende

og omvendte stillinger. Fokus på dit fundament, styrke, fleksibilitet som forhåbentlig vil øge din kropsbevidsthed.

Derefter 1/2 time med åndedrætspraksis og afslutter med det mest væsentlige: meditation. I klassisk yogafilosofi er meditationen det vigtigste. Stillinger (asanas) og åndedræt er forberedende til meditationspraksis og i sidste ende i oplysning / "enlightment" (og det er her vandene skilles, for hvad er enlightment egentlig-- - for dig) (meget lang diskussion som vi godt kan tage undervejs)


Med 3 gange workshop, vil du få kunne sat gang i nye mønstre i din krop. Du kan tage øvelserne med hjem, og lave dem selv på stuegulvet eller på badeværelset(!)...eller sammen med andre.


Åndedrætsøvelser piller ved mere end vores åndedræt. Du vil møde mange forskellige måder at trække vejret på, og måske blive mere bevidst på dit åndedræt - din diagfragma/mellemgulvet. Diagframa har en stor styring på resten af din krop. Dine følelser. Det kan virke provokerende men befriende at arbejde med manipuleret vejrtrækning og lyde. 

Ofte overraskende grænseorverskridende.


Vi afslutter med en halv time meditation inkluderende afspænding / savasana.


Alle klasser afslutter med blide stillinger og afspænding


Tilmelding/betaling er bindende og refunderes ikke, men du er velkommen til at give pladsen til en anden, hvis du bliver forhindret.


Sønder Alslev strandvej 15, 4800 Nykøbing F



KONTORYOGA

Der er flere modeller på kontoryoga. Een kan være fysiske øvelser planlagt for kroppe som oftest sidder foroverbøjet i løbet af dagen og ugen, med fokus på tastaturfingre, museskader & museslid. Spændinger i nakken, skuldrene & ryggen med tendenser til måske hovedpiner, stress og træthed generelt. Stræk, styrke åndedræt, mindfulness og meditation.


En anden form kan være mere stille, hvor vi laver åndedrætsøvelser

og bliver guided til at få en meditationspraksis.


Du behøver ikke klæde om, men får  inspiration til resten af dagen - og du må gerne tage øvelserne med hjem...


Yogaen forgår primært på/med stolene siddende og stående.


Jeg anbefaler kontoryoga 2 gange om ugen, men een gang kan være fint til at få nye mønstre ind i dit liv og på din arbejdsplads.

Samt måske skabe nye kontakter og arbejdsgange i hverdagen og socialt.


Minimum 30 minutter. Ring for nærmere planlægning og pris.

tlf 29219902 

Merete Matthiesen


  • Yoga & mindfulness kan reducere sygefravær og øger effektiviteten og energien, som måske kan give bedre jobtilfredshed og trivsel både hjemme og på arbejde.
  •  Yoga kan afhjælpe og forebygge stresstilstande i kroppen. Du vil helt sikkert opleve mere ro til din krop.



VINYASA-YOGA I FLOW. Yoga som er primært stående stillinger kædet sammen i et grundigt guidet forløb som taler til din krop. Gentagelser. Grundige justeringer - og din styrke, balance og fleksibilitet vil blive udfordret. Både mænd og kvinder og begyndere som øvede vil blive udfordret. Du mærker selv efter hvad din krop vil være med til og er altid velkommen til at tage et hvil! Det væsentlige er at du får nye oplevelser med din krop, møder dem og gerne blomstrer i den enkelte stilling og gennem forløbet.

BLID VINYASA Yoga som primært er siddende og liggende stillinger. Kædet sammen i et blidt flow. Jeg guider stilliger og inviterer dig til udfordringer, men også til at stå af når det er nødvendigt. Kunsten er at finde balancen mellem for lidt og for meget og høre efter hvad kroppen synes er ok, og ikke dine tanker om hvad du kan og ikke kan.

RESTORATIV er yoga hvor vi bruger props som tæpper, blokke, pøller og tæpper. Du ligger 5-7 minutter i hver stilling og kroppen giver sig indefra med dit åndedræt. Restitution af din krop helt ned på celleniveau. Afstressende og blidt

ALLE klasser afslutter med blide stræk og savasana. Savasana er afspænding på måtten med tæppe over og stille musik, hvor alle stillinger får lov at forplante sig i kroppen og måske du der mærker de små sensationer..

Hvis vejret er til det, er brændeovnen tændt og du får en varm sten på maven, øjenpude på øjnene og slipper knæskallerne.
Hvis det er varmt nok, og ikke for blæsende, er vi udenfor i haven.


Copyright © All Rights Reserved